Kriskommunikationsanvisning för organisationer

I och med digitaliseringen av samhället är vi allt mer beroende av tillförlitliga och informationssäkra tjänster i vår vardag. Under de senaste åren har tyvärr allt fler organisationer och individer utsatts för cyberangrepp. Praktiska erfarenheter av cyberangrepp har visat att organisationer måste satsa på kommunikation och att dess betydelse och roll i ledningen inte får förbises.
tietokone ja asiantuntija

Handlingsanvisningar för kriskommunikation i olika cybersituationer

Vilka konsekvenser har olika typer av cyberangrepp för vår organisations verksamhet? Hur bör vi kommunicera om det inträffade? Vi har sammanställt information om de vanligaste formerna av cyberangrepp och därtill hörande kommunikation i så kallade situationskort. Avsnittet uppdateras.

Handlingsanvisningar för kriskommunikation vid cybersituationer

Organisationer är allt mer beroende av digitala tjänster och system. En välkonstruerad cybersäkerhet skyddar organisationens funktionsförmåga och säkerställer att företaget i sin affärsverksamhet kan utnyttja de möjligheter som digitala tjänster och system erbjuder. På den här sidan finns anvisningar för hur en organisation kan förbättra informationssäkerheten.